Het jaar van Charlotte

Hey gamins & gamines,

Je leest de blogpost van een kersverse yoga teacher! Ik ben heel blij om jullie te kunnen meedelen dat ik geslaagd ben voor het eindexamen. Joepie! Lentel's examen is ook al gepasseerd: benieuwd hoe het ging? ;-) Hou dan zeker de blog in de gaten!👍

Deze opleiding zit er jammer genoeg op, maar YoGamines gaat gewoon verder ☺
Het was een zalig schooljaar op vlak van yoga, maar zoals Lentel al in een eerdere post schreef, zaten we ook op andere vlakken niet stil.

Wat gebeurde er allemaal naast de yoga?
Onder andere...

❤ Deze man heeft mijn hart gestolen:
Dit is Olliver. Hij houdt van keihard in de wei rennen met de paarden. Hij knabbelt aan álles (ge kunt u dat niet voorstellen, echt aan ALLES). Hij houdt van banaantjes en hij is de liefste hond van de wereld- maar ik denk dat iedereen met een trouwe viervoeter datzelfde zegt. Enfin, ook al haalt hij soms best wat kattenkwaad uit, we zien hem graag.

❤ "'k kan alleen mo geven
Wa 'k te bieden hem
'k kan alleen mo zegge
't weinige da 'k weet
Ik heb zitte marchanderen
Opportunist
Mor me de liefde
Onderhandelde ni"

Hiermee heb ik dus keilang in mijn hoofd gezeten. Waarom? Met ons strijkkwartet Another String Quartet (ASQ) hadden we de eer om met Antwerpse troubadour Tourist LeMC en zijn legionairs op het podium te staan in een (uitverkochte!) Lotto Arena in Antwerpen en Paradiso Amsterdam. Tijdens "Deze nacht" die lichtjes zien in de zaal, op een podium staan met al die zalige muzikanten en mensen...kriebelkes en kiekevel. Definitely één van de hoogtepunten uit dit schooljaar. Of zelfs uit mijn leven ☺
En daarna mocht ik nóg op zalige podia staan: met Night of the Proms stonden we onder andere in het Sportpaleis en Ahoy Rotterdam met Natacha Bedingfield, Gabriel Rios, Laura Tesoro, Tom Chaplin (Keane)...

❤ Niet één, maar 2 eindexamens passeerden de revue... Samen met pianist Alexios Lizos behaalde ik m'n meestergraad kamermuziek, en dat betekent ook dat mijn laatste vioollessen erop zitten :-(. Deze dame was de afgelopen 6 jaar mijn leerkracht en mentor. Ze is een ongelooflijke violiste en pedagoog, maar ook op vlak van anatomie, de werking van het menselijk lichaam, reflexologie en yoga bezit ze kennis waar ik van omver viel. Naast al die dingen organiseert ze gezellige klasfeestjes waar iedereen dan verse en gezonde (of dat nemen we ons toch voor) hoofdgerechten en desserts klaarmaakt. Chocoladetaart is ook gezond, toch?
Elisa Kawaguti ➤

En het andere eindexamen zal voor jullie geen verrassing zijn, zeker? ☺ y o g a 👊
We werden opgedeeld in kleinere groepen en gaven elk een les. Toch een beetje kriebeltjes voor we begonnen, maar al snel maakte dat plaats voor goesting in het lesgeven. Ik genoot van alle lessen die mijn medestudenten gaven en stiekem vind ik het jammer dat ik nu een eindje door België (en zelfs Nederland) moet rijden om nog een les te kunnen volgen bij hen. 

Eigenlijk telt heel de yoga opleiding als een hoogtepunt. Zo veel inspirerende, gepassioneerde mensen leren kennen. Stuk voor stuk mooie mensen vanbinnen en vanbuiten -deze post is toch al bijna één en al meligheid, dan gaan we gewoon in die trend verder- ☺. Zooo veel bijgeleerd over de geschiedenis en de filosofie van yoga. Bijgeleerd over mezelf, wat- eerlijk- soms toch wat confronterend was. Ik vond als een rasechte yogi nerd de anatomie waanzinnig interessant en ik kijk er naar uit om me hier verder in te verdiepen. En het is totaal niet waar yoga om draait, maar hoe ZALIG is het om na een paar maanden die ene houding die nooit lukte, wél te kunnen?! Yoga werd dit jaar nog een groter deel van mijn leven, iets wat ik hoop door te trekken naar volgende jaren. Zowel op als naast de mat.

En van die mat gesproken,
zie ik jullie daar?

Namaste,
Charlotte

PS: hier nog een happy kiekje van geslaagde studenten, yogaleerkracht Joachim (of, yogachim ☺) en Maurice, onze anatomie buddy 🔻


Reacties

Populaire posts